League of Legends (LoL)
Το League of Legends είναι ένα βιντεοπαιχνίδι πολλών παικτών ή αλλιώς MOBA το οποίο δημιουργήθηκε από την εταιρεία Riot Games το 2009 και έκτοτε έχει αγαπηθεί από την μεγαλύτερη πλειοψηφία των ατόμων που παίζουν βιντεοπαιχνίδια και έχει κερδίσει την νούμερο ένα επιλογή των χρηστών που ασχολούνται με τέτοιου είδους παιχνίδια.
Ρόλοι και μέρη που υπάρχουν σε έναν χάρτη:
Μέρος: Top Lane/Πάνω λωρίδα – Ρόλος: Top Laner
Η πάνω λωρίδα σε έναν χάρτη είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία, ειδικά στα πρώτα είκοσι λεπτά καθώς εκεί είναι η τοποθεσία ενός από των σημαντικότερων αντικειμένων(objectives).
Μέρος: Jungle/Ζούγκλα – Ρόλος: Jungler
Ο ρόλος της ζούγκλας είναι ο πιο σημαντικός στο League of Legends, καθώς ο παίκτης που παίζει εκεί(Jungler) θεωρείται ο δημιουργός του παιχνιδιού και αυτός που συντονίζει, συνήθως το πότε κάποια λωρίδα θα μείνει πίσω ή θα πιέσει μπροστά και ευθύνεται για την κατάκτηση των σημαντικότερων τεράτων (δράκους/drakes, rift herald, βαρόνους/barons)
Μέρος: Mid Lane/Μεσαία λωρίδα Ρόλος: Mid Laner
Αυτός ο ρόλος αδιαμφισβήτητα θέλει την μεγαλύτερη ικανότητα να παίξεις το παιχνίδι, να καταλάβεις τι γίνεται γύρω σου και γενικά θέλει την καλύτερη δυνατή σκέψη σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Η μεσαία λωρίδα είναι η πιο σημαντική σε ένα παιχνίδι και οι ομάδες προσπαθούν με νύχια και με δόντια να προστατέψουν τους πύργους που βρίσκονται εκεί.
Μέρος; Bottom Lane/Κάτω λωρίδα – Ρόλοι: Attack Damage Carry(ADC), Support
Η Κάτω λωρίδα είναι το μοναδικό σημείο όπου οι παίκτες παίζουν δύο εναντίον δύο, με το ADC να είναι στην ουσία το βαρύ πυροβολικό, σαν ρόλος, στην ομάδα, καθώς οι παίκτες βασίζονται περισσότερο στο να κάνει ο συγκεκριμένος παίκτης την περισσότερη ζημιά(damage), ενώ το support είναι υπεύθυνο για να καθαρίζει και να τοποθετεί ειδικά αντικείμενα για το vision.
Τέρατα/monsters που υπάρχουν στο League of Legends:
Δράκος/drake:
Οι δράκοι είναι, μακροχρόνια, το πιο σημαντικό έπαθλο για τους junglers καθώς δίνει στην ομάδα που τον σκοτώνει παραπάνω στατιστικά σε διάφορους τομείς. Συνήθως οι ομάδες μάχονται ώστε να πάρουν τέσσερις συνολικούς δράκους και να ξεκλειδώσουν την ψυχή(ή αλλιώς soul) που τους κάνει πάρα πολύ δυνατούς και τους δίνει τις διπλάσιες πιθανότητες νίκης. Κάθε δράκος εμφανίζεται πέντε λεπτά μετά τον θάνατο του προηγούμενου.
Rift Herald:
Το κατά κόσμον herald είναι το σημαντικότερο τέρας από πλευράς προώθησης σε έναν χάρτη, καθώς η ομάδα που το σκοτώνει μπορεί να το επικαλεστεί και εκείνο να χτυπήσει με πολύ δύναμη και να κάνει παραπάνω ζημιά σε έναν πύργο. Οι ομάδες μπορούν να σκοτώσουν μέχρι και δύο heralds σε κάθε παιχνίδι, τα οποία αν δεν σκοτωθούν π μέχρι το 20:00 τότε εξαφανίζονται.
Βαρόνος/baron:
Ο βαρόνος είναι ότι καλύτερο μπορεί να κερδίσει κάποιος, καθώς η κατάκτηση του δίνει στην ομάδα τα περισσότερα στατιστικά σε όλους τους τομείς, καθώς μειώνει και την επιστροφή των παικτών στην πηγή στο 60% του κανονικού χρόνου και κάνει την νίκη εξαιρετικά πιο εύκολη. Ο βαρόνος εμφανίζεται με την συμπλήρωση 20 λεπτών και κάνει την επανεμφάνιση του 5 λεπτά αφότου έχει σκοτωθεί.
Αντικείμενα στο LoL:
Πύργος/Turret:
Ο πύργος είναι το πρώτο αντικείμενα που βλέπει κάποιος, καθώς υπάρχει σε όλες τις λωρίδες. Κάθε ομάδα έχει από έντεκα πύργους να διαλύσει και να υπερασπιστεί, καθένας από αυτούς φέρνει τις ομάδες πιο κοντά στην νίκη.
Αντιδραστήρας/Inhibitor:
Ο αντιδραστήρας είναι το αμέσως πιο σημαντικό αντικείμενο και υπάρχουν συνολικά τρία για κάθε ομάδα τα οποία είναι τοποθετημένα σε κάθε λωρίδα του χάρτη. Για να φτάσει μια ομάδα σε σημείο να διαλύσει ένα Inhibitor θα πρέπει πρώτα να έχει καταστρέψει τρεις πύργους από την ίδια λωρίδα. Το σπάσιμο ενός αντιδραστήρα δίνει στην ομάδα που το έκανε πιο δυνατά τερατακια(Super Minions) τα οποία κάνουν παραπάνω ζημιά και σκοτώνονται πιο δύσκολα.
Πηγή/Nexus:
Η πηγή είναι το πιο πολύτιμο έπαθλο μιας ομάδας, είναι ουσιαστικά η ζωή που έχει μια ομάδα και η πρώτη ομάδα που την εξουδετερώνει κατακτά την πολυπόθητη νίκη. Για να φτάσει κάποιος σε αυτή θα πρέπει να σκοτώσει τους περισσότερους αντιπάλους πύργους και αντιδραστήρες.
Τι είδη στοιχηματισμού υπάρχουν στο League of Legends;
Όπως και σε όλα τα αθλήματα, έτσι και στο League of Legends υπάρχουν πολλές επιλογές οι οποίες είναι οι ακόλουθες:
Τελικό αποτέλεσμα: 1 ή 2(δεν υπάρχει ισοπαλία).
Over/Under kills: Το άθροισμα των συνολικών kill και των δύο ομάδων μαζί.
Over/Under χάρτες (η επιλογή αυτή υπάρχει μόνο σε σημεία που το παιχνίδι διεξάγεται υπό την μορφή best of three(πρώτη ομάδα στα δύο παιχνίδια): Το πόσα παιχνίδια θα παιχτούν. Σε best of three η επιλογές είναι Over/Under 2.5 και σε best of five (πρώτος στα τρία παιχνίδια) ειναι Over/Under 3.5 και 4.5.
Handicap kills: Το πλεονέκτημα ή μειονέκτημα μιας ομάδας στα kills πριν την έναρξη του αγώνα.
Handicap χάρτες: Το πλεονέκτημα ή μειονέκτημα μιας ομάδας για το αποτέλεσμα του αγώνα.
Ακριβές σκορ: Επιλογή για το αν το παιχνίδι θα βγει ως συγκεκριμένο σκορ. Η επιλογή αυτή δεν είναι διαθέσιμη όταν ο αγώνας γίνεται για ένα μόνο παιχνίδι.
Over/Under Inhibitors/αντιδραστήρες: το συνολικό αποτέλεσμα της καταστροφής αντιδραστήρων, το στοίχημα κερδίζεται ή χάνεται ακόμα και αν μια ομάδα σπάσει έναν αντιδραστήρα πάνω από μία φορές.
Over/Under δράκοι: το συνολικό εύρος των δράκων που θα κερδίσουν αθροιστικά οι ομάδες. Οι τιμές ειναι πάνω ή κάτω του 4.5.
Over/Under βαρόνοι: Το σύνολο των βαρόνων που οι ομάδες θα σκοτώσουν αθροιστικά στο παιχνίδι. Οι τιμές ειναι πάντοτε στο 1.5.
Over/Under πύργοι: Το συνολικό αποτέλεσμα των πύργων που θα σπάσουν οι δύο ομάδες. Οι τιμές κυμαίνονται σε 11.5 και 12.5.
Και οι δύο ομάδες να σκοτώσουν έναν δράκο: Η επιλογή αυτή είναι σαν το Goal goal στο ποδόσφαιρο, επιλογές είναι το Ναι και το Όχι.
Και οι δύο ομάδες να σκοτώσουν έναν βαρώνο: Η επιλογή αυτή είναι σαν το Goal goal στο ποδόσφαιρο, επιλογές είναι το Ναι και το Όχι.
Και οι δύο ομάδες να καταστρέψουν ένα inhibitor: Η επιλογή αυτή είναι σαν το Goal goal στο ποδόσφαιρο, επιλογές είναι το Ναι και το Όχι.
Πρώτη ομάδα στα Χ kills: Εδώ επιλέγουμε ποια ομάδα θα φτάσει πρώτη σε έναν συγκεκριμένο αριθμό kill πιο γρήγορα, οι τιμές είναι 5, 10, 15, 20.
Ομάδα να σημειώσει Quadra kill: Η συγκεκριμένη επιλογή αφορά για το αν ένας παίχτης θα μπορέσει σε διάστημα μερικών δευτερολέπτων να σκοτώσει τέσσερα άτομα.
Ομάδα να σημειώσει Penta kill: Ισχύει ότι και με το Quadra kill, μόνο που εδώ ένας παίχτης πρέπει να σκοτώσει όλη την αντίπαλη ομάδα σε διάστημα μερικών δευτερολέπτων.
Ομάδα με τα περισσότερα kills: Εδώ επιλέγουμε τον νικητή στα kills. Ο νικητής μπορεί και να χάσει και το παιχνίδι.